نحوه پذیرش هزینه خدمات پس از فروش
شماره: ۱۶-۲۰۱ تاریخ: ۱۳۹۷/۶/۲۰
شورای عالی مالیاتی در اجرای بند ۲ ماده ۲۵۵ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن پس از بررسی های لازم و شور و تبادل نظر در خصوص موضوعات مطروحه به شرح زیر اعلام نظر می نماید:
بر مبنای حسابداری تعهدی و اصل تطابق درآمد و هزینه می بایست هزینه های مرتبط با هر درآمد در همان دوره شناسایی درآمد، شناسایی و ثبت گردد. بر همین اساس در خصوص هزینه خدمات پس از فروش (گارانتی) می بایست هزینه های مرتبط با گارانتی محصولات را در زمان فروش و یا در پایان دوره مالی، برآورد و ثبت نمود. بنابراین با توجه به مراتب فوق و همچنین مقررات ماده ۱۴۷ قانون مالیات های مستقیم و صراحت تاریخ اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم (از تاریخ ۱۳۹۵/۱/۱ به بعد) به موجب حکم ماده ۲۸۱ قانون مذکور، ذخیره خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی بابت فروش کالا و خدمات پس از فروش ۱۳۹۵/۱/۱ به بعد فارغ از تاریخ شروع سال مالی شخص حقوقی در اجرای بند ۲۹ ماده ۱۴۸ ق.م.م با رعایت مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.
شورای عالی مالیاتی