موقعیت شما : صفحه اصلی » برگه ها » صدور گواهی اقامت مالیاتی برای اشخاص (168)
  • 15 جولای 2025 - 9:34
  • 60 بازدید
  • ارسال توسط :

شماره: ۲۰۰/۹۳/۹۷
تاریخ: ۱۳۹۳/۰۹/۰۳

پیرو بخشنامه شماره ۲۱۰/۷۲۹۰۷ مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۴ و در اجرای مقررات موافقتنامه های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف منعقده موضوع ماده ۱۶۸ و نیز مفاد ماده ۱۸۰ قانون مالیات های مستقیم ،بمنظور تسهیل و تسریع امور و تکریم ارباب رجوع، فرآیند جدید صدور گواهی های اقامت برای اشخاص حقیقی و حقوقی را به شرح زیر مقرر میدارد:

۱_ دریافت درخواست صدور گواهی اقامت و اسناد و مدارک لازم از متقاضی توسط دفتر قراردادها و امور بین الملل به صورت حضوری یا الکترونیکی (فرم پیوست)؛

۲_  بررسی اسناد و مدارک دریافتی و درخواست سایر اطلاعات و مدارک تکمیلی از متقاضی و عنداللزوم استعلام از مراجع ذیصلاح؛

۳_ تأیید و صدور گواهی اقامت مزبور توسط مقام صلاحیتدار مالیاتی یا نماینده مجاز وی؛

۴_ تحویل نسخه اصل به متقاضی و ارسال رونوشت به اداره کل امور مالیاتی ذیربط برای درج در پرونده مالیاتی متقاضی؛

توضیح:
ادارات امور مالیاتی عنداللزوم میتوانند در اجرای مفاد موافقتنامههای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، اطلاعات تکمیلی مؤدیان را از کشور گیرنده گواهی اقامت از طریق دفتر قراردادها و امور بین الملل استعلام نمایند؛

۵_ ارسال رونوشت گواهی به وزارت امور خارجه برای انعکاس به مقام صلاحیتدار کشور گیرنده گواهی اقامت.

سازمان امور مالیاتی کشور